torstai 10. heinäkuuta 2014

Tarina vailla nimeä

Tarina vailla nimeä on oikeasti tarina, jolle olen kerran keksinyt nimen, mutta se ei enää sovi sille (varsinkin kun keksin sen ensin englanniksi, mutta nyt, kun osaan englantia paremmin, olen tajunnut, ettei se ollutkaan niin hieno nimi kuin ajattelin sen olevan). Se ei ole yksi kirja, eikä trilogia, eikä sitä pituutensa puolesta voi kutsua kirjasarjaksikaan, joten puhun siitä nyt tarinana vailla nimeä. (Siinä ei toistaiseksi ole loppuakaan, eikä viimeiselle osalle loppua näy, mutta toivotaan, ettei siitä tule myös tarina vailla loppua.)

Tarina vailla nimeä on pituudeltaan toistaiseksi novellisarja (kunnianhimoisena tavoitteena kuitenkin on kirjasarja), jota aloitin kirjoittamaan noin viisi vuotta sitten. Olen hämärästi muistavinani, että sain innostusta siihen Eragonista, jonka olin juuri lukenut, nimittäin aivan ensimmäisissä versioissa lohikäärmeet puhuvat samalla tavalla, ajatusten välityksessä kuin Eragonissa. Se ei ole ensimmäinen tarina, josta olen aikonut kirjoittaa "oikean kirjan", mutta myös sen edeltäjä oli fantasiatarina, kuten kaikki muutkin sivun pituista novellia pitemmät fiktiiviset tarinat, joita olen kirjoittanut (ja myös suuri osa niistä novelleista on fantasiaa).

Tuntemattomasta syystä lähes kaikki fantasia, mitä kirjoitan, on korkeaa fantasiaa (joka siis tapahtuu jossain kaukana omassa fantasiamaailmassaan), ja monet novelleista, jotka olen aloittanut siten, että ne vaikuttavat olevan jotain muuta kuin fantasiaa, muuttuvat jossain kohtaa kuitenkin sitten fantasiaksi (olen kirjoittanut vain muutaman novellin, jossa ei ole minkäänlaisia fantasiaelementtejä).

Tarinassa vailla nimeä tulee luultavasti olemaan vielä jonakin päivänä seitsemän osaa. Niistä ensimmäistä olen kirjoittamassa viidettä kertaa (vaikka käännänkin sitä englanniksi, kirjoitan sen siinä samalla uusiksi, jonka jälkeen voin kääntää sen suomeksi ja kirjoittaa sen sitten siinä samalla kuudennen kerran uudestaan). Näistä seitsemästä osasta olen saanut (ainakin kerran) valmiiksi viisi (kaikki paitsi viidennen ja seitsemännen), ensimmäinen on valmistunut jo neljä kertaa, toinen kaksi. Pitemmälle en ole päässyt uudelleenkirjoittamisprosessissani, sillä kun aloitan kirjoittamaan tarinaa alusta, niin aloitan sen liian usein alusta eli ensimmäisestä kirjasta (jonka nimi on vielä toistaiseksi Alku, ja jonka nimen aion vaihtaa heti, kun keksin minkä tahansa paremman).

Jokaisen osan nimi on vaihtunut monesti, aivan kuten itse hahmot, tarinan juoni ja koko maailma, sekä joidenkin hahmojen nimet. Tällä viikolla karsin muutaman hahmon valtavasta listasta, ja nyt tarinan kannalta tärkeitä hahmoja on enää nelisenkymmentä.

Tarinan vailla nimeä ohella olen kirjoittanut vuosien varrella viittä muuta fantasiatarinaa (tai yksi on ehkä enemmän scifiä), joista kaksi olen jopa saanut kirjoitettua loppuun (kummassakaan ei kuitenkaan ole yli viittätoista sivua). Niistä tarinoista jopa neljällä on nimi (Starchildren, The Raven and the Flower, Aika ja ikuisuus sekä Kuunpolku). Niiden lisäksi olen kirjoittanut tarinaa kuudennessa kirjassa ensiesiintymisensä tekevästä hahmosta, joka on keksimisestään asti ollut yksi lempihahmoistani.



Mikä onkaan parempi tapa viettää iltaa omassa huoneessaan kuin laskea omia piirroksiaan? Sain jostain päähäni laskea, ketä tarinan vailla nimeä hahmoista olen piirtänyt eniten, vaikka olinkin lähes varma tuloksesta. En kuitenkaan odottanut, että ero eniten ja kolmanneksi eniten piirretyn hahmon välillä olisi niin suuri.

Tarina vailla nimeä on ainoa fantasiatarinoistani, jonka hahmoista joku tekee aina mieli piirtää, ja itse asiassa suurin osa piirroksistani liittyy siihen.

Tarinan hahmoista on kertynyt yli 210 piirrosta, joista tuoreimmat piirsin muutama tunti sitten ja vanhimmat olen piirtänyt vuoden 2010 alussa, vähintään puoli vuotta sen jälkeen, kun aloitin kirjoittamaan tarinaa. En enää muista, milloin aloitin sen, enkä tiedä, missä kaikkein vanhimmat tarinaan liittyvät piirrokseni ovat (tai siis, tiedän tarkalleen missä vihossa ne ovat, mutta en tiedä sen vihon sijaintia muuttolaatikoiden uumenissa, vaikka olen monta kertaa yrittänyt löytää sitä).

Voittajahahmon, Lunan, olen piirtänyt yhteensä neljäkymmentäkuusi kertaa!



Hyvänä kakkosena on Sera kahdessakymmenessäkahdessa piirroksessa (mukaanlukien tuo kuva tuolla ylempänä, missä sataa jotain terälehtiä, se on myös Sera.)



Kuitenkin enemmän kuin mitään muuta, olen piirtänyt siipiä, suurin osa niistä enkeleitä. Siivet löytyi yhteensä yhdeksästäkymmenestäkahdeksasta kuvasta!



Lopuksi sekalaisia, mutta hienoja kuvia.

Tämän piti aluksi olla Sera, mutta sitten se ei näyttänytkään Seralta. Nyt se on vain joku kiva random tyyppi.


Osa hahmoista löytyy myös chibinä.
Tämä luonnos on vielä kesken, mutta pidän siitä.


Tämä on yksi harvoista tussatuista ja väritetyistä piirroksistani. Hahmo tulee luultavasti esiintymään Starchildrenissä, mutta en ole kirjoittanut sitä vielä paljoakaan, joten en voi olla vielä varma.

1 kommentti:

  1. Sitten kun oon siellä jorpakon toisella puolella niin lähetä mulle taas tarinoita! Haluan lukea :3

    VastaaPoista